A multimédia olyan információs tartalom vagy feldolgozási rendszer, amely többféle csatornát is használ (szöveg, hang, kép, animáció, videó és interaktivitás) a felhasználók tájékoztatására vagy szórakoztatására. A multimédia mai elterjedt jelentése a számítógépes média.
A többféleképpen megjelenő információ, a multimédia fokozza a felhasználó élményeit, könnyebbé, gyorsabbá teszi az információ felhasználását. Az információ többféleképpen történő bemutatása nem újdonság, a multimédia mindezt digitális formában teszi. (Wikipédia)
A média története is a kommunikáció kezdeteihez, a barlangrajzokhoz vezethető vissza. Robbanásszerű fejlődést a könyvnyomtatás hozott, aminek megjelenésével mindinkább visszakövethető és kutatható a nyomtatott (papíralapú) médiumok világa, hatása. A multimédia kezdeteit is itt kell vizsgálnunk, hiszen ekkor indul meg a nyomdász, a kereskedő, a kiadó szétválása; megjelennek a patrónusok, a szerző fogalmával és jogaival kapcsolatos alapok. A hírlap fejlődésével a sajtó és az azzal kapcsolatos fogalmak, buktatók, elvárások és megvalósítások hoznak változást.
A XX. század elején a film és a rögzített hang feltűnése mint második robbanás jelenik meg a multimédia életében. A film szétválása a mozitól, a televízió megjelenése, a hangrögzítés tökélesedése, majd a digitalizáció folyamata vezetett el a számítógép és az új elektronikus médiumok megjelenéséig. A számítógépnek, az internetnek és az elektronikus médiumoknak köszönhetően a médiumok közötti világos határvonalak kezdenek elhalványodni. (Pluhár 2012)
"A multimédia integratív jellege elmossa a határt a tudomány és a művészetek között, a komoly és a szórakoztató dolgok között. Amerikában ezt a tényt új szóval nyugtázzák: az education (oktatás) és az entertainment (szórakozás) kombinációjából született az edutainment (ne erőlködjünk, legyen játékos a tanulás). Az interaktív média önálló műfajokat hoz létre. Nem könyv, nem film, hanem multimédia."
(Nyírő András 1995. A kertész naplója; idézi Pluhár 2012)